Informace denně od 8:00 do 17:00  +420 731 136 366

Výhody elektrokola

  • Elektrokolo má oproti běžnému kolu celou řadu výhod, které vám udělají cestování a pohyb příjemnější.

  • Elektrokolo pomáhá, kdy je to nejvíc třeba – v kopcích nebo na konci výletu, kdy už síly pomalu docházejí.

Je to jako s autem. Dojedete jen tak daleko, na kolik máte paliva v nádrži. Vaše momentální kondice je taky taková nádrž. Elektrokolo pomáhá šetřit cenné palivo…

1. Dojedete dál1. Dojedete dál

1. Dojedete dál

Je to jako s autem. Dojedete jen tak daleko, na kolik máte paliva v nádrži. Vaše momentální kondice je taky taková nádrž. Elektrokolo pomáhá šetřit cenné palivo ve vaší nádrži tím, že vám uleví při každém šlápnutí, a tak si můžete dovolit dojet 2x dále na tu stejnou „nádrž“, než byste zvládli na normálním kole. Váš akční rádius se tak neuvěřitelně zvětší.

Dnešní kola mají dojezd 60 až 120 km na jedno nabití, záleží jen na vás, jakou úroveň podpory elektromotoru zvolíte, a jak aktivně ji budete využívat.

2. Jízda do kopce je zábava2. Jízda do kopce je zábava

2. Jízda do kopce je zábava

Jízda do kopců je pro většinu rekreačních cyklistů nutné zlo - bolí z nich rychle nohy a záda, spálí se přitom příliš rychle cenná energie a s ní i chuť pokračovat dál.

Všechna ta krásná turistická místa a horské stezky jsou na běžném kole prakticky nedostupná z důvodu fyzické a nebo technické náročnosti.

A tak jsou přeplněné rovinaté cyklostezky podél řek a na klikatých cestách v lese na kopci nikde nikdo. Přitom takový panoramatický výhled z vrcholu směrem do kraje a nebo dolů do údolí má taky své silné kouzlo a nezapomenutelný zážitek!

A právě tohle je největší plus elektrokola. Ochotně vám pomůže s překonáním nadmořské výšky a na vrcholu vám zůstane dost sil i pro zpáteční cestu.

3. Pomáhá jen tolik,  kolik sami určíte3. Pomáhá jen tolik,  kolik sami určíte

3. Pomáhá jen tolik,  kolik sami určíte

Rozvoj e-mobility je celosvětový trend, kola nevyjímaje. V případě elektrokol je společnost rozdělena na dvě kategorie – kolo nebo motorka?

Jasně, že kolo je správný termín! Všechna elektrokola mají řetěz a převody, pedály a vůbec všechno, co mají běžná kola. A MUSÍTE na nich šlapat. Protože když šlapat nebudete, tak budete stát, stejně jako na běžném kole.

Elektromtor má pasivní funkci, tzn. pomáhá vám se šlapáním, ne aby „šlapal“ za vás. Od toho zde opravdu není. A protože je to moderní motor s inteligencí řízení, čeká na váš povel jak velkou úroveň podory požadujete, a zda-li vůbec.

Jednoduše, stiskem „+“ nebo „-“ tlačítka na řidítkach přiřazujete stupeň podpory, které volíte celkem ze čtyř úrovní – Eco / Tour / eMTB / Turbo.

Speciální stupeň „eMTB“, který vám „řadí“ mezi stupni sám a navíc plynule (třeba jako v autě s automatickou převodovkou). Takže je jen na vás, na co máte zrovna chuť nebo kondici, a jak velkou podporu si zvolíte. Chcete si dát do těla a mít srdce až v krku? Žádný problém. Nastavíte nejnižší stupeň nebo ji rovnou vypnete a je to stejné, jako na obyčejném kole. Pokud si ale výlet chcete opravdu užít a mít přitom srdeční tep pod kontrolou, hrajte si s plusem a minusem dle profilu terénu a vašich sil.

4. Zdravotní omezení hoďte za hlavu4. Zdravotní omezení hoďte za hlavu

4. Zdravotní omezení hoďte za hlavu

Kolo je sport. A navíc sport velmi zdraví prospěšná činnost. Pokud vás ale potká nemilá zdravotní komplikace, může se kolo rázem stát věcí nedoporučovanou nebo dokonce zakázanou. Avšak u elektrokola to tak drastické být vůbec nemusí a není. Bolí vás záda nebo kolena tak, že na obyčejném kole to je spíš utrpení než zábava? Nebo nemáte srdce, játra, plíce či cokoli dalšího v kondici a potřebujete si držet fyzickou zátěž na uzdě? Pak s elektrokolem můžete vesele jezdit dál.

Používejte odpovídající úroveň podpory elektromotoru s ohledem na to jak se cítíte, a pohyb na kole bude opět vaší radostí, ale i sportovním tréninkem.

5. Na věku nezáleží5. Na věku nezáleží

5. Na věku nezáleží

„Elektrokolo je pro důchodce“ (říká vysokoškolák). „Koupím si elektrokolo až budu starý a nebudu při síle“ (říká sportovec).  „Elektrokolo je pro holky“ (říká mačo od vedle). „Bych se styděl přijet někam na elektrokole mezi svoje vrstevníky“ (říká aktivní senior, velký sportovec). „Elektrokolo je moc složité a komplikované, to už není nic pro mne“ (říká důchodce). „Elektrokolo není kolo, ale spíš motorka“ (říká kolega z práce). „Elektrokolo je jen pro bohaté, nemůžu si ho dovolit“ (říkají chlapi v hospodě u desátého piva).

Víte, co mají tahle „moudra“ společného? Neznalost a nezkušenost. S tím prvním může pomoci například osvěta a připuštění si tématu jakou je zkušenost majitelů elektrokol, s tím druhým jednoduché půjčení elektrokola a svezení se. Ve většině případů už ty „věty“ znovu nepadnou. A pak zbývá trocha té ješitnosti, která ale nakonec pod tlakem nadšení z první jízdy taky zmizí jako pára nad hrncem.

Aktivními vlastníky elektrokol je zpravidla věková kategorie 40+, seniorský věk je pak kategorií nejvíce zastoupenou.

Na vzestupu je ale i kategorie 30-, kdy i aktivní sportovec používá podporu elektrokola pro celodenní vyjížďky s výrazným převýšením. V případě rodin s malými dětmi nabízí elektrokolo zážitek z horské přírody i pro ty nejmenší bikery.

6. Ani na hmotnosti nezáleží6. Ani na hmotnosti nezáleží

6. Ani na hmotnosti nezáleží

Máte nějaké to kilo navíc? Nebo byste rádi s sebou dítě v sedačce, ale máte hrůzu z toho, že celodenní výlet, nebo zvolenou trasu neušlapete? Nebo nesnášíte batoh na zádech a raději byste sbalili svačinu a bundu někam do brašny na kole? Říká se, že 1 kg navíc na kole je jako 7 kg navíc na jezdci.

Proto se u obyčejného kola pořád řeší, aby bylo co nejlehčí. A taky proto potkáváte často cyklisty, kteří si i vodu vezou raději v batohu na zádech, než by si dali lahev normálně do košíku.

U elektrokola tohle řešit nemusíte. Máte přece motor / pomocníka, který vám s ušlapáním o pár kilo navíc obtěžkaného kola vždy a ochotně pomůže!

7. Jezděte spolu jako dřív7. Jezděte spolu jako dřív

7. Jezděte spolu jako dřív

Možná to znáte. Partner nebo kamarád jezdí na kole rád. Vy taky. Ale už spolu nejezdíte. Jeho nebaví na vás čekat a vás nebaví za ním pořád jen funět a když už ho nakrásně doženete (protože zamračený na vás počká), tak si ani nemáte čas oddechnout a prohodit pár slov, protože on zase pokračuje dál.

Zkuste elektrokolo!

Půjčte si ho na víkend a jeďte spolu. Nejen, že si oba užijete opravdu společného výletu, ale každý budete mít taky to své - on(a) že si dá pořádně do těla a vy klidnou jízdu po jeho boku a určitě i čas na to, třeba něco hezkého si vyfotit…

8. Buďme k sobě vždy a za všech okolností ohleduplní8. Buďme k sobě vždy a za všech okolností ohleduplní

8. Buďme k sobě vždy a za všech okolností ohleduplní

Jízda na elektrokole je snazší, rychlejší, ale díky vyšší hmotnosti je elektrokolo hůře ovladatelné ve srovnání s běžným kolem.

Mix těchto vlastností kombinovaný s nezkušeností či lehkomyslností může vést k zbytečným těžkým nehodám. Jezdec na elektrokole by měl jezdit s respektem a ohleduplností ke svému okolí, naučit se své elektrokolo spolehlivě ovládat a získat zkušenosti o jeho potenciálu i limitech.

Jízda na elektrokole je totiž tak trochu jiná sportovní disciplína, která vyžaduje více dovedností a pozornosti než jízda na obyčejném kole.

Proto se vždy a za každých okolností chovejte ohleduplně ke svému okolí, držte své elektrokolo a emoce pod kontrolou a neomezujte / neohrožujte své okolí bezohlednou jízdou. Jenom tak se budou moci vedle sebe potkávat ecyklisté, cyklisté i turisté pospolu bez nevraživosti a osočování a oficiálních zákonných norem upravujících podmínky pro používání elektrokol nebude třeba.

Díky moc za to!

9. Buďme fér - pár nevýhod se taky najde, ale…

NÁKLADY na pořízení elektrokola

  • Elektrokolo je a bude vždy dražší než obyčejné kolo. Cena je vyšší o akumulátor, motor, displej, ovládací prvky, řídící jednotku.
  • Vyšší pořizovací cena je vyrovnána vyšší užitnou hodnotou. Delší dojezdy, příjemnější zážitek z jízdy a obecně volnost pohybu – toto vše je z hlediska financí k nezaplacení.

HMOTNOST kola je vyšší

  • Hmotnost elektrokola není zásadní parametr a svým způsobem na něm nezáleží. Motor si s ní poradí hravě. Přesto je fakt, že více komponentů na elektrokole (motor, akumulátor…) logicky více váží.
  • Rozdíl mezi obyčejným kolem a elektrokolem bývá 8 i více kilogramů. To může mít za následek horší manipulaci a ovladatelnost, ale buďme objektivní, vždy záleží na okolnostech a situaci. Nosiče kol na střechu nebo na tažné zařízení mají své hmotnostní limity a elektrokola z nich ubírají víc hmotnostní kapacity než kola obyčejná.
  • ALE - pocitová hmotnost je výrazně nižší než ta reálná. Je to dáno jednak tím, že ty nejtěžší elektro komponenty jsou umístěny ve spodní části kola a přispívají tak k nízkému těžišti kola a druhým „mazačem“ hmotnosti je již zmíněná pomoc motoru.
  • Elektrokolo je sice těžší, ale zároveň svá „kila navíc“ svými vlastnostmi eliminuje.

VÝDRŽ BATERIE

  • Výhody elektrokola jsou živé tak dlouho, jak dlouho zůstane živá baterie. Nejzásadnější nevýhoda elektrokol je jejich limit v dojezdu, resp. v kapacitě akumulátoru. Obava z toho, jestli dojedu až tam, kam si plánuji, nebo mi dojde kapacita baterie 10 km před cílem, není nic příjemného.
  • ALE - elektrokolo je „kolo“ s motorem a baterií navíc. Má ale i chytrý cyklopočítač, který neustále informuje o tom, kolik kapacity ještě zbývá a podle dosavadního stylu jízdy na kolik kilometrů máte v dané úrovni podpory rezervu dojezdu.
  • Když dojde baterie, nic se neděje, šlapete dál jako na normálním kole s využitím volnoběžky motoru. Navíc při nejbližší příležitosti (třeba v hospodě po cestě) si baterii dobijete v běžné 230 V zásuvce, budete-li mít s sebou nabíječku v batohu (adaptér + kabel s koncovkou).
VANCL sport
  • Horská 117, 543 02 Vrchlabí
  • +420 739 220 990
  • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Mapa ČR